De toerist uithangen.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronique Hof - WaarBenJij.nu De toerist uithangen.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronique Hof - WaarBenJij.nu

De toerist uithangen..

Door: veroniquehof

Blijf op de hoogte en volg Veronique

22 Mei 2012 | Australië, Sydney

Hallo Allemaal,

Hoe gaat alles in Nederland? Lekker hemelvaart geviert op de lambertusmarkt?
Helaas moest ik dat missen dit jaar, maar ik heb wel een aantal hele leuke andere dingen gedaan.

Bec (de hostmum) haar grootouders en tante kwamen langs vanuit Sydney. Zij waren in geen 5 jaar langs geweest en hadden Emma niet meer gezien sinds ze een baby was.
Becs opa en oma zijn in de 80 en vooral de opa is niet zo mobiel meer. Het was dus vrij bijzonder dat ze nog over wouden komen voor 3 weken. In die weken waren er veel familieuitstapjes georganiseerd waarbij ik ook meemocht als ik wou.
Het eerste weekend zijn we naar Serpentine Dam gegaan. Serpentine is een nationaal park, en daar hebben ze een groot meer met een dam. Het ligt op ongeveer een dik uur rijden van Perth, en natuurlijk moest er weer groots gepakt worden (lees: koffer vol kleding, eten en speelgoed).
De dam was wel mooi om te zien. Midden in het nationaal park moesten we allerlei trappen af om bij de dam te komen, en eenmaal daar lag het precies tussen de heuvels. Er schijnen ook watervallen te zijn maar die hebben we niet gezien helaas.
Natuurlijk was daar ook een café (waar niet in Australie) en daar hebben we heerlijk koffie gedronken en geluched.
Daar vlogen vogels rond die al behoorlijk tam geworden waren in de loop der jaren, en die kon je ook voeren. Een vogel voelde zich zo op zn gemak bij mij dat hij maar op mijn hoofd ging zitten! De meiden kwamen haast niet meer bij van het lachen, dat was wel even een grappig moment :D

Het weekend daarna zijn we naar de Perth dierentuin gegaan. Daar was ik nog nooit geweest en daarom ging ik ook maar mee. We gingen met 2 auto's heen omdat de jongens eerder naar huis gingen ivm hun middagslaapje.
We waren met een groot gezelschap; Becs grootouders, ouders, tante, nichtje met man en 2 kinderen en wij met zn 7en. Verder kwamen later nog een oom en tante en hun 2 kinderen langs. Echt veel van de dierentuin hebben we niet gezien, maar het was wel heerlijk weer en we hebben lekker in het park gepicknicked.
In het park stond ik met Bec te praten toen ik opeens vanuit mijn ooghoek een olifant langs zag lopen! Blijkt het een soort show te zijn, dat de olifant met 2 begeleiders een stuk door de dierentuin loopt! Dat was wel even leuk om te zien :D
Verder heb ik natuurlijk weer de nodige kangaroos en koala's gezien. Dat kan niet missen in Australië!

Verder kwam de grootmoeder nog een aantal keer langs om op te passen dus dat was lekker handig voor mij :D Bec bood aan om mij af te zetten in Perth terwijl de grootmoeder aan het oppassen was en zij met de jongens naar de dokter ging. Ik ben toen snel even op facebook gaan kijken en met een paar meiden in Perth afgesproken. Weer een heerlijk middagje koffie gedroken in de stad.

Afgelopen donderdag hebben we de grootouders weer op het vliegtuig gezet. Dat was wel gek, om op het vliegveld te zijn met allerlei koffers, zonder dat je zelf weg gaat. Maar goed de tijd vliegt voorbij en voordat ik het weet vlieg ik zelf een weekje naar Bali en een paar weken daarna naar Melbourne.

Ik heb al aardig wat andere au pairs ontmoet en met de een heb je meer een klik dat met de andere. Ik ga nu veel om met een Duits meisje Amelie maar helaas gaat zij komende week rondreizen en daarna terug naar Duitsland. Vrijdag zijn we naar Penguin Island gegaan want daar was zij ook nog nooit geweest. Penguin Island is een klein eiland, 5 minuten van de kust, waar een penguin reservaat is. We waren van plan om het penguin voeren te zien en een zeeleeuwen cruise te doen, maar we waren al te laat voor de cruise. Er gaan maar een beperkt aantal per dag. Dus alleen het Penguin voeren maar gezien. En het eiland valt tegen! Het penguin reservaat bestaat uit een klein hutje met daarin een zwembadje waar een aantal penguins zwemmen. Meer dan de helft lag te slapen, maar dat kwam omdat het super mooi weer was en ze daar lui van werden. Het voeren werd gedaan door een verzorgen en duurde zo'n 10 minuten. Dat was het, meer was er ook niet te doen op het eiland. We hebben maar even rondgelopen omdat we toch op de boot moesten wachten en... toen zagen we een zeeleeuw op het strand. Hij was even lekker aan het zonnen :D Je mag niet te dichtbij ze komen omdat ze dan aggresief kunnen worden, maar er waren natuurlijk weer een aantal gekke japanners (waar niet?) die gewoon naast hem gingen liggen en hem gingen aaien.. maffe mensen op de wereld.

S'avonds moest Amelie oppassen en omdat ze toch dichtbij woont heb ik haar gezelschap gehouden. Met de film 'De Notebook', 2 flessen wijn en chips kwamen wij de avond wel door!
Kan dus ook wel zeggen dat ik niet zo fit was de volgende ochtend :P

Afgelopen zondag ben ik op een dagtripje geweest met 4 andere meiden. We waren met 2 Nederlanders, 2 meiden uit Mauritius en een Duitse. Ja je hebt er altijd wel een Duitser bij zitten, volgens mij is duitsland niet zoveel aan om te wonen, iedereen komt hier als een au pair.
We zijn eerst naar de Pinnacles gegaan. Dat ligt op dik 2 uur rijden en het is iets wat de toerist gezien moet hebben. Het zijn rotsformaties midden in de woestijn. De rosten staan er sinds de IJstijd en zijn altijd bewaard gebleven. Bijzonder is ook dat het op een paar kilometer van de kust ligt. Oceaan en woestijn liggen op een korte afstand. Het was wederom erg warm weer wat erg fijn was! We hadder gedacht dat de rotsen groter zouden zijn, maar desondanks was het toch wel indrukwekkend om te zien. (zie foto's). Daarna zijn we een uurtje terug gereden naar Lancelin. Lancelin is een klein kustplaatsje. Het is een soort van uit de hand gelopen woonwagenkamp.. overal zie je woonwagens en goedkope huizen. Maar in Lancelin zijn ook zandduinen. Na eerst heerlijk geluched te hebben, hebben we 2 zandboaden gehuurd en zijn we de duinen op gaan zoeken. De duinen waren best hoog en we hebben de duin opgezocht waar ook andere mensen op stonden. In de duinen reden jongens rond op quads, brommers en in jeeps beetje trucjes te doen en rond te scheuren. Was wel grappig om te zien. Ook had een groepje een tent opgezet en die zaten de hele dag daar rond te scheuren en bier te drinken..

Wij hadden een board waarop je kan staan, en één waarop je kan zitten. De eerste poging ging niet zo goed, naar beneden ging niet zo makkelijk. Totdat we de wax vonden en het board even goed gingen insmeren. Toen ging het wel behoorlijk hard!! Het staan ging niet zo super, na een aantal seconden staan viel ik steeds en ik heb dus ook een behoorlijke bult op mn schenen en een pijnlijke arm.
Maar het zittende board ging echt super. Ik ging zooo hard naar beneden, echt gaaf! Het weer omhoog klimmen was niet zo'n pretje. Steeds zakte je in het zand weg en het was behoorlijk steil omhoog. We waren naar 1,5 uur ook behoorlijk moe en besloten maar weer naar huis te gaan. Het is hier al vroeg donker, zo rond 5 uur, dus we waren blij dat we veilig aangekomen waren!

Nou, dit zijn weer een aantal avonturen. Ik heb weer behoorlijk wat foto's gemaakt, en op facebook staat ook al een aantal.

Hou me vooral ook op de hoogte van wat er allemaal in Nederland gebeurt!

Liefs Veronique



  • 22 Mei 2012 - 02:08

    Lisanne Ten Have:

    Hee! Leuk verhaal weer. Die rotsformaties in de woestijn vind ik geniaal. Hier stikt het ook van de duitsers!!! En iedereen die vraagt waar wij vandaan komen, gokt op Duitsland:(

    Nou veel plezier nog! Genieten! Voor je het weet zit the best time of your life er weer op.

    Liefs vanuit NZ

  • 22 Mei 2012 - 08:38

    Francis:

    Suuuuuuuuuuuper leuk weer allemaal! Nog even volop genieten!! Kussies

  • 22 Mei 2012 - 12:09

    Angelique:

    Wauwwie...wat heb je veel mooie diertjes daar in Australie! Supersupermooi!! Kan alleen maar zeggen > heel veel plezier :-)! X

  • 23 Mei 2012 - 18:53

    Bertus En Alie:

    Hoi Lammebertus was weer net als vorig jaar.Jij geniet daar volop volgens mij aan de foto's te zien.groetjes uit 0ldemarkt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Veronique

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 13823

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 01 September 2012

Australië

Landen bezocht: