Winkelen, borrelen en zwemmen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronique Hof - WaarBenJij.nu Winkelen, borrelen en zwemmen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronique Hof - WaarBenJij.nu

Winkelen, borrelen en zwemmen!

Door: veroniquehof

Blijf op de hoogte en volg Veronique

13 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hallo Allemaal,

De tijd gaat snel! 4 weken geleden stapte ik op het vliegtuig richting Australië, en nu heb ik hier mijn eerste maand er al op zitten! De tijd gaat zo snel doordat ik zoveel dingen zie, doe en meemaak. Ik heb al een beetje een routine gevonden en voel me helemaal op mijn plaats hier!

Ik 'werk' van s'ochtends 7 uur tot 10 uur en van 3 uur s'middags tot een uur of 7. Dit 5 dagen per week maakt ongeveer 35 uur.
Mijn dagen zien er ongeveer als volgt uit:
Doordeweeks gaat Emma elke dag naar school, en Eve gaat naar Kindy op dinsdag, donderdag en vrijdag. Ik heb vrij op dinsdag en vrijdag omdat dan een nanny langskomt, Chrissie, die voor de jongens zorgt. Zij kwam hier al over de vloer sinds de jongens een paar maanden oud waren en zij is een vriendin van de familie geworden. Doordeweeks sta ik rond 7 uur op en probeer ik rustig te ontbijten tot dat de eerste kinderen beneden komen rond kwart over 7 / half 8. Dan komen de ouders ook beneden en proberen we met zn allen de kinderen klaar te maken voor school en te ontbijten. De jongens zijn beiden op een glutenvrij dieet en hebben dus speciaal eten nodig. Emma moet haar schooluniform aan, maar Eve mag zelf weten wat ze draagt naar school. Eve is een klein prinsesje en draagt het liefst jurken, rokken en haar 'hoge hakken'. Dat zijn superschattige sandalen, rood met witte bloemetjes, met een iets verhoogde hak. Rond 8 uur / kwart over 8 komt de buurvrouw Donna langs met haar zoon Levi van 11 en dochter Jade van 14. Levi gaat naar dezelfde school als de meiden en we proberen dan ook vaak samen te rijden. Dan gaan de kids die naar school gaan in de auto (en soms gaan de jongens, eve en ik mee voor een ritje). Thuis gekomen help ik de keuken opruimen en gaan we met de kinderen spelen, of naar het park of zoiets. De jongens doen hun middagdutje van half 12 tot een uur of half 3 dus daar moeten we altijd rekening mee houden als we weg willen gaan. S'middags haalt Bec vaak de kinderen van school en brengt ze naar gymnastiek/pianoles/zwemles en komt ze rond etenstijd weer terug. Ik doe vaak de jongens in bad rond een uur of 5 en daarna gaan de jongens eten. Hoe meer ze eten hoe beter ze s'nachts slapen en minder huilen dus daar proberen we nogal op te letten! Als Bernard thuis komt gaan wij ook eten. De meiden doen hier nogal moeilijk over dus dat is vaak een drama. Na het eten gaan ze nog even spelen en dan naar bed. Hier help ik soms wel mee en soms niet. Ligt er aan hoe moeilijk ze zijn... En dan zit mijn dag erop! In de uren dat ik vrij ben s'middags ben ik vaak thuis om gewoon rondtehangen, de was doen, kletsen of mee boodschappen oid doen. Bec heeft een hekel aan boodschappen doen, dus probeert ze veel online te bestellen. 2 keer per week komt er melk en brood aan de deur, 1 keer per week groente en fruit en meestal 1 keer per week boodschappen. (als ze die niet vergeet te bestellen, wat ze vaak doet!). Maar we gaan nog weleens naar de winkels!

Ik winkel zelf ook nog wel eens omdat ze mij makkelijk bij de winkels af kunnen zetten en omdat ik zo lekker een paar uur voor mezelf heb. Pasgeleden ben ik naar Harbour Town geweest. Dat is een outlet die je kunt vergelijken met Batavia stad, alleen staat dit midden in Perth. (Sjeerissa, hier wil ik jou mee heen nemen straks!). Bernard ging naar tennis en kon me daar mooi afzetten. Alle kleren waren lekker goedkoop, er waren veel eet en drink gelegen heden en ik heb heerlijk een paar uren gewinkeld! De volgende dag, zondag, ben ik met Bec en de meiden naar de universiteit van Perth geweest. Hier is elke zondag een markt met allerlei standjes zoals kleding, zelfgemaakte frutsels, tassen, kinderspeelgoed en eten en drinken. De schoonzus van Bec, Win, staat hier altijd met haar zelfgemaakte jurken (zomerjurkjes) en Bec was nog nooit bij haar langs geweest. Ik vond het een raar idee dat er een markt op de universiteit gehouden wordt, maar goed dat is Australië. De kleding was overigens erg duur, een jurk van Win kost rond de 50 euro en dat is een normale prijs daar! Bec heeft een jurk gekocht omdat het haar schoonzus is, en de meiden hebben ieder een zeemeermin outfit gekregen (zie foto). Die kostten overigens ook 50 euro per stuk!

Toen we thuis kwamen waren Bernards vader Dan en broer Patrick (man van Win) er en kwamen vrienden van de familie langs. We hebben lekker bij het zwembad gezeten en geborreld. S'avonds hadden we met de rest van de familie op Cottlesloe beach afgesproken voor een picknick met Fish and Chips. Druk dagje dus! De maandag was het Labour Day en hadden we een extra vrije dag. Er is verder niets te doen op die dag.. je bent alleen gewoon vrij! Wat ook vreemd is dat Labour Day een week later pas in de rest van Australië gevierd werd. Bernard doet veel zaken met Melbourne, en Melbourne vierde het een week later dus Bernard kreeg de hele dag telefoontjes en e-mails van het werk binnen. Hij probeerde buiten op te ruimen voor Emma's feestje, en was daar nogal druk mee want het was me een bende buiten! s'middags kwamen Bec haar ouders langs, Ken en Karen. En we zijn lekker wezen borrelen met hen en met de buren Donna en Dean die ook langs kwamen!.
Jullie horen wel hoe zwaar ik het hier heb ja :P

Ben met Bec en de jongens naar IKEA geweest om een bureau voor Emma haar verjaardag te kopen. Emma houdt van lezen, tekenen en met barbies spelen dus een bureau voor haar kamer zou ze helemaal geweldig vinden. Deze heeft de buurman Dean zaterdags in elkaar gezet (Bernard heeft 2 linkerhanden dus moest de hulp van Dean ingeschakeld worden) terwijl Emma bij haar oma was. S'middags kwam ze terug en hadden we een strik op haar deur gezet en mocht ze kijken wat ze kreeg. Ze was er heel blij mee en de rest van de dag heeft ze boven gezeten! Haar eigenlijke verjaardag is komende donderdag maar dan zijn we op vakantie naar Rottnest Island. Omdat haar feestje zondag was hadden we het kado zaterdag vast gegeven zodat ze het aan haar vrienden kon laten zien.
Zaterdag avond zijn Donna, Bec en ik met Emma's verjaardagstaart aan de slag gegaan. Omdat het thema een Prinsessen en Piratenfeest was wouden we een taart in de vorm van een tiara maken. Bec had een chocoladetaart gekocht die we in de vorm van een tiara hadden gesneden. Toen gingen we die bekleden met roze marsepein en versieren.. We zijn hier tot half 11 s'avonds mee bezig geweest, maar hij was dan ook heerlijk!

Zondag was de dag van het feest! S'ochtends moest het huis opgeruimd en versierd worden en ging ik met de kinderen en Karen, bec's moeder, naar Hillary's Beach. Het was die dag 41 graden dus het strand was perfect. We hebben lekker zandkastelen gebouwd en rondgezwommen. We moesten wel voor 12 uur weer terug zijn omdat de jongens naar bed moesten. Om 1 uur begon het feest. We hadden een bedrijf ingehuurd die het feest zou verzorgen. Zij hadden een lunchbox voor de kinderen gemaakt en 2 vrouwen kwamen verkleed als een prinses en een piraat langs. Toen alle kinderen er waren gingen ze naar de speelkamer en zijn ze 1,5 uur spelletjes wezen spelen terwijl wij lekker gingen borrelen en fruitschalen klaarmaken voor de kinderen. De kinderen gingen na de spelletjes lekker buiten eten en rondrennen totdat de ouders kwamen. Omdat het warm was mochten de kinderen in het zwembad zodra hun ouders er waren om op hun te letten. Veel kinderen gingen naar huis maar een aantal moeders bleven en hadden broers/zussen meegenomen. We gingen lekker met zn alleen in het zwembad en... je raadt het al.. lekker borrelen :P
s'avonds toen iedereen weg was hebben we lekker pizza besteld en teruggekeken op een heerlijk relaxed feestje.

Haha jullie zien dus wel wat voor zwaar leven ik hier heb!
Laat vooral horen wat jullie thuis beleven, dat vind ik alleen maar leuk!

Liefs Veronique

  • 13 Maart 2012 - 04:01

    Lisanne:

    Hee Veronique!

    Winkelen, borrelen en zwemmen.. klinkt goed! Wat is het daar warm zeg! Jeetje.. Hier gelukkig iets minder, 20-25 graden :) Heerlijk! Veel plezier op vakantie!!

    Liefs vanuit Nieuw-Zeeland

  • 13 Maart 2012 - 11:42

    Francis:

    Hey Vero,

    Er wordt dus volop geborreld. Ben blij te horen dat de innerlijke mens goed verzorgt wordt! Jeetje he, ben je alweer 4 weken weg! Gaat echt snel! Hier gaat het allemaal z'n gangetje. Ons huis is inmiddels uit de steigers, dus hopelijk binnenkort een kijkdag en meer info omtrent de oplevering!! Spannend dus! Nou meis, werkse daar en geniet van alle mooie momentjes daar.

    Dikke kus

  • 13 Maart 2012 - 12:00

    Henk Oosten:

    Prettige vakantie verder!!! Doe mij ook zo'n baan!!! Tsjonge, jonge, jonge....

  • 15 Maart 2012 - 19:23

    Bertus En Alie:

    Hoi Veronique
    Wat een leventje ,leuk om je verslag te lezen.Geniet er van ,ook je vakantie daar.
    groetjes uit 0ldemarkt

  • 19 Maart 2012 - 13:17

    Fam R Ter Schure:

    volgens mij heb je het wel naar je zin

    groetjes uit het verre luttelgeest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Veronique

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 13827

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 01 September 2012

Australië

Landen bezocht: