Rottnest&Surfles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronique Hof - WaarBenJij.nu Rottnest&Surfles - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronique Hof - WaarBenJij.nu

Rottnest&Surfles

Door: veroniquehof

Blijf op de hoogte en volg Veronique

12 April 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen, dus hierbij! Ik heb alweer aardig wat beleeft, waaronder onze vakantie naar Rottnest Island (of Rotto onder de locals).
Donderdag de 15e gingen we op een familievakantie naar Rotto. Rotto is een klein eilandje voor de kust van Perth. Om mooie dagen (de meeste dagen hier) kan je het eiland hier zien liggen. Het is, zeg maar, het Ameland van Perth :P Bernard, de hostdad, ging voor zaken naar Melbourne dus hij kwam een paar dagen later, daarom kwam Chrissie, de nanny, een paar dagen bij ons. Bec, chaotisch als altijd, begon met pakken op woensdag terwijl we donderdag vertrokken. Ik hielp omdat er zoooveel te pakken was. kleding, speelgoed, voedsel, strandspullen, schoenen, hoeden, badkleding etc.
We waren dus tot 11 uur s'avonds aan het pakken en ik was doodop.
Donderdags vertrokken we net op tijd om de ferry te halen. Geen probleem want er waren maar 2 andere mensen op de boot :P De boot was heel klein met alleen een klein barretje waar je wat drinken of een ijsje kon halen, en toiletten. Die hadden we wel nodig want de oceaan was nogal ruig en Eve werd zeeziek. Na een hobbelige rit van 45 minuten kwamen we eindelijk op het mooie eiland aan! Onze bagage werd naar ons huisje gebracht dus dat was een luxe! Ons huisje was vlakbij gelukkig dus we hoefden niet ver te lopen. De oceaan lag zowat in onze achtertuin dus we hebben lekker vaak op het strand gelegen. Het weer was heerlijk, elke dag zonnig. Het kon alleen s'ochtends wat fris zijn door de wind. Er mogen geen auto's op het eiland daarom hadden we fietsen gehuurd, en hadden Bec en ik elk een soort fietskar achter de fiets waar de jongens en al onze spullen in konden.
Het eiland heeft één winkelstraatje vlakbij ons, dus dat was handig! Helaas was alles superduur omdat ze het ervoor kunnen vragen. Er is niks anders te krijgen.

Om niet helemaal gek te worden met elke dag van half 7 s'ochtends tot half 8 s'avond 4 schreeuwende kinderen om je heen, heb ik zelf een paar uitstapjes gedaan. Ik ben wezen snorkelen. We gingen met een boot naar een klein rotsformatie aan de zuidkust. Hier komt de warme stroming van de Indische Oceaan langs dus het water is daar altijd een paar graden warmer dan aan de kust. Op de rostformatie lagen een paar zeehonden ze zonnen, en één kwam naar ons toe om met ons te spelen! Ik heb dus met een zeehond gezwommen :D Toen we 2 uur later weggingen begon de zeehond zich uit te sloven en sprongen in het water te maken.. zoo schattig!
Verder ben ik een aantal keer lekker naar het strand geweest, naar de winkels geweest en uit eten in mn eentje voor het eerst in mn leven. Waar ik zeeer van genoot! Op het eiland leven Quokka's een soort kleine kangaroos. Deze zijn heel tam en als je het hekje niet sluit lopen ze zelfs in je achtertuin. Helaas is dit niet het enige dier in de tuin, we hadden ook een hagedis in de tuin! Iewww, en een paar dagen later liep hij in huis!! gelukkig was Bernard er toen om hem weg te jagen.
Verder liepen er twee mega pelikanen op het strand op zoek naar vis (zie foto's) en heb ik een paar dolfijnenvinnen gezien :D
Op de terugweg waren de kinderen (en wij eerlijk gezegd ook) compleet uitgeput. Christian heeft de hele terugweg op de boot in mijn armen geslapen, zo schattig!

Een week later was het alweer tijd voor mijn eerste surfles!
Ik heb een cursus van 5 lessen geboekt en de lessen duren 2,5 uur, best lang.
De oceaan was best ruig voor de eerste les, maar goed het zorgt wel voor mooie golven. We moesten een korte wetsuit aan en leerden eerst hoe te liggen/zitten/staan op een board. Daarna mochten we de zee in en proberen om op het board naar het strand te komen. Liggend ging het best goed, maar dan moet je proberen op te staan. Dat is zwaar!! Je moet jezelf eerst opdrukken en dan je been naar voren brengen en met je andere been springen op je board. Ik kwam alleen in de 'opdruk' stand en dan was ik al bij het strand. Doordat het hoge golven zijn heb je best een vaart, en na de tijd was ik uitgeput en lagen mn ellebogen open van het schuren op het zand.
Een paar dagen later had ik mn tweede les en dat ging beter. Helaas was de zee nog ruiger dan de eerste keer en werd me een paar keer verteld dat het goed weer voor haaien is. Er vloog een helicopter een paar keer over om te zoeken naar haaien.. spannend! Ik kan op mn knieen naar het strand surfen en kon bijna opstaan. Hopelijk gaat het gauw beter, heb binnenkort meer lessen.

Vorige week kwamen Mathijs en Erwin me opzoeken! Bec, Eve en ik haalden hun op van het vliegveld en Eve is nog nooit zo stil geweest in de auto. Tja 2 van die grote buitenlandse jongens op bezoek, dat is niet niets. s'avonds hebben we een lichtjestour door Perth gedaan en dat was erg mooi om te zien. De volgende dag gingen we met de trein naar Fremantle, een klein vissersplaatsje in de buurt. We zijn naar de haven geweest en hebben door het centrum gelopen. Toen gingen we maar weer naar huis want de jongens hadden een mega jetlag en waren niet lekker en wouden slapen.
De volgende dag zouden we naar Caversham Wildlife park maar dat ging helaas niet door. Bec moest naar het ziekenhuis met Christian omdat hij zo'n last van zijn astma had. Hij moest zelfs een nacht blijven en de hele familie was dus een beetje van slag. Wij zijn die dag thuis gebleven en de jongens hebben hun verdere reis maar geboekt. Ja lekker op tijd ja. Aan het eind van de middag zijn we naar het shopping centre geweest en hebben we daar lekker gegeten, waarna we ze s'avonds naar hun hotel brachten.
Vrijdags was goede vrijdag. Goede vrijdag is hier haast nog belangrijker dan Kerst. Letterlijk alles is gesloten, alle kantoren, bedrijven, openbaar vervoer, café's noem maar op. Ik had s'avonds een familiediner bij Claire, de zus van Bernard, en ik zorgde voor het dessert. Mijn inmiddels beroemde Appeltaart!
Eerste paasdag ging Bernard paaseieren verstoppen toen hij een echt konijn in de voortuin zag lopen! We hebben gauw de kinderen erbij geroepen en zij dachten natuurlijk dat het de paashaas was :D We hebben maar uitgelegd dat dit een kindje van de paashaas is die kwam helpen :D
S'middags hadden we een grote lunch met Becs familie en daarna kwamen de buren ook nog langs op te borrelen.
Bernard had een groot tennistoernooi heel het weekend en daar zijn we maandags wezen kijken. Hij stond in de finale en heeft uiteindelijk gewonnen!
Dat was dus wel een succesvol weekend voor de Carneys!


Vandaag is de tweeling 2 jaar geworden! Ik heb voor hun een kleurboek met speciale stiften gekocht die alleen op dat papier werken. Dit omdat Lucas graag op alles tekent als hij het papier zat is. Nu kan je het in ieder geval niet zien als hij op de muur tekent!
Van Bec en Bernard hebben ze elk een mega loopauto gekregen en een pop omdat ze die van de meiden steeds afpakten :S
Vanavond hadden we een lekkere zelfgemaakte pizza gevolgt door een heerlijke birthdaycake en zondag is het echte feest voor familie en vrienden.

Bec probeert me zoveel mogelijk Australische dingen te laten eten. Vooral sandwiches. Ze heeft me nu al banaansandwich voorgeschoteld, een sandwich met een saucijsje, geraspte kaas en tomatensaus erop en een Aussie meatpie. Dat is een bladerdeegtaartje met daarin vlees in een soort sausje. Een Nederlands saucijsenbroodje is lekkerder!
Ik probeer hun dus ook Nederlandse, of in iedergeval wat wij thuis eten, dingen te laten eten. Zoals een sandwich met kaas en komkommer, of yoghurt met appel, rozijnen en kaneel.
Dat vinden ze hier dan weer raar.
Gekke Australiers :P

Geniet van jullie lente, wij gaan hier de herft in! (alhoewel het deze week weer in de 30 graden is!)

Liefs Veronique

  • 12 April 2012 - 18:59

    Bertus En Alie:

    Hoi
    Wat weer een mooi verhaal en belevenissen ,maar je ziet er nog niet zo bruin uit met al die zon.We kijken uit naar je nieuw verhaal.Veel plezier groet uit 0ldemarkt

  • 13 April 2012 - 10:27

    Francis:

    Nog 141 dagen zie ik net! Nice! Genoeg tijd om nog lekker te genieten van Australische lekkernijen, de ruige zee, familie uitjes, buurtjes, en alles wat er verder nog op de pad komt! Erg leuk dat je surflessen neemt, stoere chick! ;) Have fun and take good care! xXx

  • 15 April 2012 - 20:34

    Erika:

    Wat een mooi verhaal weer en weer zoveel gedaan en beleefd. Geweldig! En ook prachtige foto's,vooral die met dat blauwe huisje in de zee. Ondanks dat je daar herfst hebt heb je nog 10 x beter weer dan hier,het scheelt wel 20 gr. Over 2 wkn gaan we naar Denemarken dus iets warmer zou wel prettig zijn. Hey groetjes van ons allemaal en we kijken uit naar je volgende belevenissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Veronique

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 13827

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 01 September 2012

Australië

Landen bezocht: