Kinderen&Kangaroos - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronique Hof - WaarBenJij.nu Kinderen&Kangaroos - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veronique Hof - WaarBenJij.nu

Kinderen&Kangaroos

Door: veroniquehof

Blijf op de hoogte en volg Veronique

18 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hallo,

Allereerst iedereen bedankt voor de kaartjes, mailtjes, berichtjes en dropjes! En natuurlijk voor het afscheidsfeestje was ik heel lief van Mathijs en Lotte vond!
Zo nu een eerste update uit Australië!
Dinsdagmiddag vertrok ik uit Nederland richting Dubai. Ik vloog met Emirates wat echt een super vliegmaatschappij is. In de stoelen voor je heeft iedereen een eigen schermpje waarop je allerlei dingen kunt zien. Zo zijn er films, tv series en spelletjes, maar ook vluchtinformatie en een camera voor en onder het vliegtuig wat vooral erg leuk is tijdens het opstijgen.
Ik zat bij het raam wat ik altijd leuk vind voor het uitzicht maar ik zal vlak achter een vleugel dus helaas kon ik niet ver voor mij kijken. Naast mij zaten 2 jongens, die IBP'en naar Dubai omdat een broer van de jongens steward is bij Emirates. Fijn voor hun!
Ik heb de hele reis, zo'n 7 uur, films en series gekeken. De tijd vloog om!
Aangekomen in Dubai was het nacht daar, en het uitzicht op de stad was echt geweldig. De lucht helemaal donker en al de lichtjes van de stad en de verlichting van de snelweg was echt prachtig. In het vliegtuig raakte ik aan de praat met een jongen voor me die ook over moest stappen, hij ging verder naar Singapore in z'n eentje op vakantie. Toen we uitstapten zag ik hem weer en hij bleek een half uur na mij te vliegen dus zijn we samen uit gaan zoeken welke gates we moesten hebben en hebben we een beetje rondgelopen. Dubai is niet een heel groot vliegveld dus ik vond de 3 uur wachten ook lang genoeg!
In het vliegtuig naar Perth was ik best moe dus zodra we opgestegen waren heb ik mn kussen gepakt en ben ik direct gaan slapen. Ik heb denk ik zo'n 8 van de 10 uren geslapen, met tussenposen natuurlijk want erg comfortabel ligt het niet. Naast mij in het vliegtuig zat een ouder Tsjechisch echtpaar. De man heb ik alleen maar bier en wijn zien drinken dus op een gegeven moment had hij een bloedneus. Ja hoe zou dat nou komen? Ze spraken ook haast geen engels, maar door handen en voetenwerk vertelden ze mij dat ze familie gaan bezoeken, en dat ze die een hele tijd niet hadden gezien. In het vliegtuig krgen we een douaneformulier dat we moesten invullen en ik moest hun daarbij helpen want ze snapten er niets van. Ik hoor voor ze dat ze binnen gekomen zijn :S Aangekomen in Perth moest ik door de douane. De douane in Australië is heeel erg streng. Je mag geen eten, drinken of iets plantaardigs meenemen omdat ze heel bang zijn voor ziektes. Ik had houten puzzels mee voor de kinderen en die had ik op mijn formulier aangegeven. Dus toen ik mijn koffer had moest ik mee naar een balie om mijn koffer te openen en te laten zien wat ik bij me had. Gelukkig vonden ze het prima en mocht ik door!
Toen maar de busmaatschappij gezocht waar ik een voucher van had en naar het hostel gegaan. Het hostel was bijna helemaal vol door een festival van Perth. Ik had een kamer met 3 andere meiden. Een heel aardig koreaans meisje dat er al 5 maanden zat en in Perth werkt. Verder een meisje genaamd Breed, en de naam paste bij haar, ze was ook breed. Verder kwam er in de midden van de nacht nog een meisje. De donderdag had ik een introductie. Heb een paar presentaties gehad over Australie, reizen in Australie en Au Pair werk. s'middags werden ik en 2 zweedse meisjes die ook bij de presentatie waren bij de bank verwacht voor het openen van een bankrekening. De rest van de middag was ik vrij, en ik hoorde dat op Heirisson Island, in de Swan Rivier van Perth, kangaroos leven. Dat wou ik zien natuurlijk! Na een hele lange wandeling langs de rivier kwam ik op het eiland aan en echt niemand was daar! Ik liep rond, helemaal remy, en zag zelfs geen kangaroos. Maar op een gegeven moment kwam ik rond een bocht en aaahh daar waren een paar kangaroos. Snel wat foto's gemaakt voordat ze weggingen maar gelukkig bleven ze staan. Na een tijdje ben ik maar teruggegaan want het was heel warm en ik was moe van het lopen en voelde de blaren al opkomen! Op de terugweg ben ik maar snel richting de stad gelopen en daar de bus genomen naar het hostel.
Vrijdag werd ik opgehaald door mijn hostmum Rebecca. We reden naar de wijk Karrinyup waar ze wonen maar gingen eerst de meiden van school halen. De meiden zitten op een privé school en dragen schooluniformen. De school is heel groot, met verschillende pleinen, vol met kinderen in dezelfde uniformen dus het was even zoeken. Rebecca (afgekort Bec) liet me alles zien maar ben denk ik de helft al weer vergeten. Thuis waren de jongens en een goede vriendin van de familie, Christine, die op de jongens paste. Het was even hectisch omdat de schoonmakers op vrijdag komen en dan moet alles van de vloer op de bank komen zodat ze overal bij komen. Het huis was een troep dus Bec rende rond alles opruimen en de kinderen renden achter haar aan.. ondertussen kwam de buurvrouw Donna langs die de hele dag aan het koken was voor een dinner voor ons en de andere buren. Toen de schoonmakers kwamen moesten het huis uit en gingen we naar het winkelcentrum nadat we Levi, de 10 jaar oude zoon van Donna van school hadden gehaald. We hebben even rondgelopen en een ijsje gegeten en zijn toen terug naar huis gegaan. Thuis was weer een gekkkenhuis. De buren Donna en Dan met hun 2 kinderen kwamen, en een Indische echtpaar Moryan (of zoiets) en Rose met hun 2 jongens kwamen eten. En dan waren wij er nog met 7 personen, en de ouders van Bec kwamen even langs dus het was heel druk. Het duurde wel 2 uur voordat alles klaar was. Tafel dekken, eten in de oven etc. Dan zijn broer vist aan de Oostkust naar Kreeften en Dan had een mega kreeft bij zich. Het beest was zo'n 70 cm groot en woog bijna 4 kilo! Het was een vies goor beest en Dan heeft hem ontleed en op de barbeque gegooid. Toen was het best te eten. Het diner was ook echt enorm. Er was couscous met gemarineerde kip, lamsvlees, kreeft, 4 salades, broodjes en als toetje een heerlijke cheesecake! Heel lekker allemaal. Ik was echt moe aan het eind, en iedereen bleef maar, maar ik ben naar bed gegaan. Al die nieuwe indrukken, nieuwe mensen, constant engels praten en goed nadenken over wat ik zeg, en de kinderen om je heen. Dat vreet energie!

Wauw het is een heel lang verhaal geworden! Ik zal een andere keer vertellen over het huis en de omgeving etc. en foto's meesturen.

G'day en groetjes!

  • 18 Februari 2012 - 15:37

    Mathilda:

    Wauw Veronique, wat een verhaal inderdaad. Je gaat het behoorlijk druk krijgen in dat huis met de kids en kids van familie en vrienden die langskomen haha! Maar het klinkt wel gezellig druk:) Ben benieuwd naar je verdere belevingen! XxxMathilda

  • 18 Februari 2012 - 16:22

    Chantal:

    Klinkt super! Lekker druk, je gaat vast ook een boel nieuwe vrienden maken daar. Enjoy! Dikke kussen vanuit het toch minder warme NL :s

  • 18 Februari 2012 - 17:40

    Monique:

    Leuk om te lezen! Volgens mij heb je het wel naar je zin daar!!
    Geniet ervan!

  • 20 Februari 2012 - 11:39

    Francis:

    Leuk meis, net weg en nu al een hoop meegemaakt! Veel plezier daar! Kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Veronique

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 13828

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 01 September 2012

Australië

Landen bezocht: